Alkisah, few days back around last week, mata ini terpandanglah instagram satu kakak baking ni. she posted a picture of her moist chocolate cake.
Zapppp mata, kepala, perut, dan hati berkata serentak.
I want that. I want thatttt!
Sebab utama reaction overr sebegitu adalah kerana dah lama x pekena choc cake. Bertahun-tahun lamanya. Puiii! Tapi serious la. Memang lama xmakan.
Selama ni disuap oleh tangan sendiri, brownies je.
So last Friday, bangun pagi2, berlumus tungkus lah saye menyiapkan assignment tax law. Pepagi buta hokeyyy. Sampai housemate amaze dgr saye menyanyi-nyanyi anak apabila lalu depan bilik mereka.
"EHHHH! SHALIA DAH BANGUN! BIAR BETUL!"
Begitulah reaksi apabila mereka found out si 'mornoon' ini bangun pagi.
Submit jeeeee Assignment law, pantassss saye menggugel resepi chocolate cake. Tapiiiii ada restriction!! Takde fresh milk kat rumah ni!!! Malasss weyyy nk keluar membeli sebab kena jalan. Alah, kalau kat rumah malaysia even ada kereta pong malas, apetah lagi di sini ye dok? So don't blame me lol.
lassssst skali, jumpa la this one recipe. Great! Tak pakai fresh milk. Wohoo. Berdesup masuk dapur, excited.
Use the blender to come up with this:
Secret ingredient; I used olive oil inside. SIHAT kan? *lap dahi*
Then use the spoon to come up with this pulak:
Next you. eh no. I. I put the 2 together, bake for i-can't-remember-the duration :p to make it looked like this!:
Maka tercapailah hasrat anggota badann nak makan choc cake walaupun takde la melertss sgt rasanya. wehooo!
Ohhh jangan lupa siram kan mereka dengan Chocolate ganache. Senang je just mix warm thickened cream dengan chocolate chips or cooking chocolate until pekat. Kalau rajin, guna egg beater tu kalau malas guna electric mixer. I know U guys malas, I je rajin halfway through. :p
done!
Bon appetit!
No comments:
Post a Comment